batang zakar, batang pelir, batang konek semua adalah benda yang sama. Kemaluan lelaki. Batang Zakar terdiri dari banyak jenis. Ada batang zakar panjang ada batang zakar pendek. Ada batang zakar lurus ada batang zakar bengkok.
Rahsia Batin | SPA untuk lelaki
FB/Wechat/Instagram/Link: abeurut | wasap: 01112551590

Home Top Ad

SAYA berusia 26 tahun dan bakal mendirikan rumah tangga tidak lama lagi. Zakar saya terlalu kecil, pendek dan tidak padat ketika menegan...

Zakar terlalu kecik, pendek dan lembik ketika menegang



SAYA berusia 26 tahun dan bakal mendirikan rumah tangga tidak lama lagi. Zakar saya terlalu kecil, pendek dan tidak padat ketika menegang. Saya bimbang tidak dapat menjalankan tanggungjawab seksual terhadap isteri kelak. Bagaimana untuk mengatasi masalah ini?

Jawapan

APABILA umur lelaki mencecah 20 hingga 24 tahun, tumbesaran zakar akan mencapai tahap maksimum. Keadaan zakar pada peringkat awal baligh berbeza jika dibandingkan dengan peringkat pertengahan baligh dan akhir baligh dari segi kekerapan mencapai ereksi.

Biasanya ereksi lebih kerap berlaku sewaktu peringkat awal dan pertengahan baligh. Pada peringkat akhir baligh atau dewasa, ia akan berkurangan dan lebih terkawal.

Keadaan zakar juga berbeza antara zakar individu yang kerap, kurang dan tidak melakukan onani. Bagi yang tidak pernah melakukan onani, zakarnya akan kelihatan tidak begitu padat, kecil dan lebih kecut.

Semua ini adalah semula jadi. Dalam keadaan terangsang, otot zakar akan mengembang kerana pengaliran darah yang banyak ke dalam rongga otot. Apabila lelaki itu mengemut atau mencengkam otot lantai pelvis (seperti menahan membuang air kecil atau besar), zakar kelihatan lebih padat dan besar. Ini juga adalah perubahan semula jadi.

Memang keadaan zakar berbeza dari semasa ke semasa. Ini kerana pengaruh aktiviti hubungan seks bagi individu yang sudah berkahwin. Jika hubungan seks kerap dilakukan, zakar akan lebih pejal dan besar.

Jadi, jangan bimbang jika zakar kelihatan kecil dalam sesuatu masa kerana ia perkara biasa. Paling penting zakar dapat berfungsi dengan sempurna. Jika masih bimbang dan was-was, sila berjumpa doktor.

0 comentários: